lördag 4 oktober 2008

Vi är tillbaka...

Så var vi hemma igen. Resan har gått bra och vi har haft det jätte trevligt på Kreta. Trevligt sällskap och god mat. Vädret var det lite si och så med.... lite för kallt och för mycket moln och regn vissa dagar. Men när vi väl fick se solen så var det toppen.

Lava har kommit hem igen. Hon har haft det bara bra. Lite rund om magen ... men det måste man ju få va när man varit på semester. Tänker inte ställa mig själv på vågen...
Lava har dessutom blivit bortskämd med köttkross och annat gott. Även om hon första dagen hade petat bort köttbitarna i maten och bara ätit upp torrisarna. :)
TACK Annki m. familj för allt ni hjälpt oss med och att ni skött om Lava så bra att vi bara kunnat slappnat av och njutit av vår semester.

Juni är kvar i Härnösand och henne hämtar vi upp i samband med utställningen i Sundsvall nästa helg. Det är så kul att få höra av Mai vad Juni har för sig. Nog längtar vi här hemma efter henne och skulle vilja ha hem henne på en gång... samtidigt är det skönt att slippa åka alla dessa mil i helgen för att sedan åka dem igen nästa helg. Hon har det ju bara bra där hon är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
va roligt med en mopsblogg! adderas direkt till bloggkoll :)
Jag och sambon har efter mer än ett år av daglig besatthet av tanken av en egen mops (syns det lite på min bloggdesign kanske? hihi) bestämt oss för att bli med mops. Under hösten tänkte vi kontakta kennlar runtom i Svea rike för hitta någon som känns perfekt.. det är framför allt en svart liten vän vi skulle vilja ha här hemma.
Har nog läst allt som går att få tag i på internet och i pappersform, men har du några visa tips?
Tack! =)

Jenny, lixias.se sa...

Hej Fine.
Vad roligt att du hittat hit. Vad jag förstår så har du oxå en blogg, men jag kan tyvärr inte se adressen dit. Du kanske kan maila eller skriva ett inlägg med adressen.

Valet av mops är inget jag någonsin ångrat mig... jo det finns nog en sekund eller två...typ när man hittar Juni för tredje gången på v-rums bordet inom loppet av en minut... men sedan ser man hennes min som säger Va nu då, får jag inte vara här nu heller???.... då är hon bara så söt och snabbt förlåten.