onsdag 10 december 2008

Valparna har kommit

Igår kväll födde Lava 6 valpar. Det blev 3 svarta killar , 2 svarta tjejer och 1 gul kille. Dessvärre hade den gula killen gomspalt så han fick tyvärr flytta till himlen. De andra 5 mår bara bra. Allt var klart på 4 timmar och Lava var jätte duktig. Alla 5 väger mellan 169-180 g.
Lava har vuxit in i mamma rollen under natten och sköter om de små.
Juni tycker det är jätte konstigt att hon inte får komma in till Lava, men hon fick istället sova uppe i Tims säng i natt och det är ju inte så dumt.

Grattis Daim!

Tack Elin för gott samarbete och trevligt sällskap. Det gjorde vi bra!
Tack Patrik för att du ställer upp för oss.
Tack Mai för alla goda råd.
Tack Inger - Johanne på veterinär'n på Röbäck för att du hade beredskap för oss, om nu inte allt hade gått så bra som det nu gjorde.

Egentligen skulle jag tacka min man också för all markservice igår. Allt från barnpassning av Luna, till mat och fika.

Jag tror allt jag har blivit lite sentimental av valparna...

3 kommentarer:

Elin, Elinphoto.se sa...

Gulliga du! Det var en härlig upplevlese i glädje och sorg. Mest glädje dock!

Det tar på krafterna att bli "mormor", själv vet jag inte vad jag blir men "mormorssyster" stämmer ju :-)!

Det här måste vi göra om :-)!

KRAM // Elin

Anonym sa...

grattis! va underbart att få små underverk till världen.

Anonym sa...

Stort grattis till julklapparna som damp ned & lycka till med den stora familjen!
Kram från Sara och killarna.